Bewuster bewegen

Bewuster bewegen is gericht op spieren versterken en soepel maken op een verantwoorde manier. Hierdoor voelt je lijf soepeler en wordt de doorbloeding beter, wat goed is voor je hele gezondheid. De meeste bewegingen worden langzaam uitgevoerd, waarbij je steeds met volle aandacht volgt wat er in het betreffende deel van je lichaam gebeurt.

bewuster-bewegen-2-gezondheidscentrum-lisse

Wat doen we in een les Bewuster  Bewegen?

We starten met een warming up op muziek. Dit bestaat uit eenvoudige passen en bewegingen die stimulerend zijn voor de doorbloeding en samenwerking tussen linker en rechterhersenhelft. Daarna doen we spierversterkende oefeningen waarbij we ons laten leiden door het ritme van de ademhaling. Iedereen beweegt op zijn eigen tempo en kunnen. Dit geeft vaak een gevoel van rust en tot je zelf komen.

bewuster-bewegen-1-gezondheidscentrum-lisse

Er wordt aandacht besteed aan houding bij staan en zitten. We doen grondoefeningen voor buik, bekken, benen, armen, schouders, nek en hoofd. Deze oefeningen worden rustig uitgevoerd met het accent op bewustwording. De oefeningen zijn een combinatie van pilates en yoga. Er wordt gewerkt in kleine groepjes. We werken ongeveer 4 tot 6 weken met een thema. Daarbij zal het accent liggen op het versterken van een bepaalde spiergroep. Daarna wisselt het thema en de spiergroep. Het hele lichaam komt aan bod. Je wordt je bewuster van je lichaam, adem en houding.

Voor wie is Bewuster  Bewegen bedoeld?

Voor iedereen die op een verantwoorde manier zijn lichaam in goede conditie wil houden. Ook geschikt tijdens of na een blessure. Leeftijd en/of ervaring is niet belangrijk.

De lessen zijn zo opgebouwd dat je op elk gewenst moment kunt instromen.

Inschrijven

    Alleen de optie hier boven aanvinken als je een proefles wilt aanvragen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.